Hop til hovedindholdet

Social- og Boligstyrelsen logo

Informationsmøde om vidensplatformen Handicap og beskæftigelse


Dato og tid

Tirsdag d. 28. september 2021 kl. 14:00 til 15:00

Tilmeldingsfrist

Torsdag d. 23. september 2021 kl. 23:55

Sted

Online, , Online

Informationsmøde om vidensplatformen Handicap og beskæftigelse


Informationsmøde om vidensplatformen Handicap og beskæftigelse

Den 28. september kl. 14.00 - 15.00  og den 4. oktober kl. 10.00 - 11.00 afholder Socialstyrelsen, i samarbejde med Specialfunktion Job og handicap (STAR), gratis online informationsmøder om den nye vidensplatform om handicap og beskæftigelse på socialstyrelsen.dk.

I højre side tilmelder du dig arrangmentet den 28. september kl. 14.00 - 15.00.

Det får du ud af at deltage på informationsmødet:

  • Indsigt i vidensplatformen om handicap og beskæftigelse, og hvordan den kan bruges til at understøtte beskæftigelse for personer med handicap
  • Viden om beskæftigelsesgabet mellem personer med og uden handicap
  • Viden om udfordringer i indsatsen til personer med handicap og potentialet i at samtænke socialindsats og beskæftigelsesindsats
  • Viden om specifikke handicapgrupper og hvilke udfordringer og muligheder, der kan være ift. at komme i beskæftigelse.


Program for informationsmødet:

  • Velkomst ved Socialstyrelsen.
  • Præsentation af vidensplatformen og dens formål og indhold ved Socialstyrelsen.
  • Udfordringer og potentialer i beskæftigelsesindsatsen til personer med handicap ved Specialfunktionen Job og Handicap, STAR.


Informationsmødet henvender sig særligt til:

  • Jobcentermedarbejdere, som har berøring med handicapområdet – både nøglepersoner, sagsbehandlere, virksomhedskonsulenter og teamledere
  • Medarbejdere i kommunernes socialforvaltninger, der har berøring med handicapområdet
  • Handicaporganisationer

Alle, som har lyst og er interesserede, er dog velkomne på informationsmødet, og deltagelse er gratis.


Deltagerliste mv.
Vi gør opmærksom på, at dit navn, stillingsbetegnelse og arbejdssted kan fremgå af en deltagerliste, som deles med de øvrige deltagere og eventuelle eksterne oplægsholdere. Hvis du ikke ønsker, at dine oplysninger skal stå på deltagerlisten, eller hvis du ikke ønsker at modtage materiale fra dagen, bedes du kontakte os på den mail, du modtager efter tilmelding til arrangementet.

Billeder
Vi gør opmærksom på, at Socialstyrelsen kan vælge at offentliggøre billeder fra vores arrangementer på Socialstyrelsens hjemmeside eller LinkedIn-profil. Socialstyrelsen vil altid foretage en vurdering af de enkelte billeder inden en eventuel offentliggørelse. Det vil i alle tilfælde være billeder, der alene viser en aktivitet/situation der relaterer sig til arrangementets formål. Der vil ikke være tale om billeder, der har de enkelte deltagere i fokus. Socialstyrelsen kan offentliggøre billeder uden samtykke fra de personer, som fremgår på billedet, hvis det vurderes, at billederne er harmløse og at eventuelle genkendelige personer ikke fremstår på en måde, hvor de vil kunne føle sig udstillet, udnyttet eller krænket.

Virtuelle arrangementer
Socialstyrelsens virtuelle arrangementer faciliteters via styrelsens Zoom-licens. Som udgangspunkt behandles personoplysningerne via datacentre i Europa, men der kan ske overførsel af udvalgte oplysninger til Zoom i USA, herunder din IP-adresse og det navn, som du angiver ved mødeopstart. USA betragtes som et usikkert tredjeland at overføre personoplysninger til. Dette skyldes bl.a., at de amerikanske myndigheder efter europæisk standard, har for let adgang til data.

Rettigheder
Du kan læse om dine rettigheder og om din mulighed for at klage til Datatilsynet i Socialstyrelsens generelle persondatapolitik: https://socialstyrelsen.dk/om-os/organisation/persondatapolitik

Spørgsmål
Har du spørgsmål til behandlingen af personoplysninger, er du velkommen til at henvende dig til Socialstyrelsen. Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver Janni Brodersen via telefon 41932450.