Hop til hovedindholdet

Social- og Boligstyrelsen logo

Taskforce – Handicap: Temadag om inddragelse af borgerne i sagsbehandlingen på handicapområdet


Dato og tid

Mandag d. 30. maj 2022 kl. 09:00 til 12:10

Tilmeldingsfrist

Fredag d. 27. maj 2022 kl. 12:00

Sted

Virtuel deltagelse, , Virtuel deltagelse

Taskforce – Handicap: Temadag om inddragelse af borgerne i sagsbehandlingen på handicapområdet


Arrangementsbeskrivelse

Få inspiration til, hvordan man kan inddrage både børn, unge og voksne borgere i sagsbehandlingen. Vær med virtuelt enten den 30. maj eller den 31. maj 2022, når taskforcen på handicapområdet inviterer til en virtuel temadag, og hør nye perspektiver fra DUKH, forskningen og den kommunale praksis. Dette er tilmelding til mandag den 30. maj 2022.

Temadagen er målrettet ledere og sagsbehandlere på myndighedsområdet, der ønsker at blive klogere på, hvordan man kan inddrage borgeren bedst muligt i sagsbehandlingen på børne- og voksenhandicapområdet.

Læs programmet for forårets temadage her (PDF) 

Praktiske oplysninger
Temadagen er for dig, der er kommunal myndighedsleder, faglig koordinator, udviklingskonsulent eller sagsbehandler på handicapområdet.

Det er gratis at deltage.

Link til deltagelsen sendes ud senest kl. 8.00 på dagen for afholdelse af temadagene.

Vær venligst opmærksom på, at linket til temadagen sendes til den mailadresse, som du registrerer gennem tilmeldingssiden.

Modtager du ikke et link, kan det skyldes en fejl i den registrerede mailadresse, eller at mailen med linket er havnet i din mappe med uønsket post. Vi beder dig i givet fald kontakte Fuldmægtig Julie Jørgensen, e-mail: jujr@socialstyrelsen.dk, tlf. + 45 50 81 09 09.

Om Taskforcen på Handicapområdet
Taskforcen er et samarbejde mellem Socialstyrelsen og Ankestyrelsen. Taskforcen afholder temadage for kommunerne, hvor der tages afsæt i et tema inden for sagsbehandlingen på handicapområdet. Taskforcen tilbyder også kommunerne korte formidlings- og læringsforløb og lange analyse- og udviklingsforløb, der kan søges på Socialstyrelsens hjemmeside.

Læs mere om Taskforce – Handicaps tilbud til kommunerne

Socialstyrelsen anvender dine kontaktoplysninger til at fremsende informationer om arrangementet, herunder relevant materiale fra dagen og eventuel evaluering af arrangementet. 

Deltagerliste mv.
Vi gør opmærksom på, at dit navn, stillingsbetegnelse og arbejdssted kan fremgå af en deltagerliste, som deles med de øvrige deltagere og eventuelle eksterne oplægsholdere. Hvis du ikke ønsker, at dine oplysninger skal stå på deltagerlisten, eller hvis du ikke ønsker at modtage materiale fra dagen, bedes du kontakte os på den mail, du modtager efter tilmelding til arrangementet. 

Billeder

Vi gør opmærksom på, at Socialstyrelsen kan vælge at offentliggøre billeder fra vores arrangementer på Socialstyrelsens hjemmeside eller LinkedIn-profil. Socialstyrelsen vil altid foretage en vurdering af de enkelte billeder inden en eventuel offentliggørelse. Det vil i alle tilfælde være billeder, der alene viser en aktivitet/situation der relaterer sig til arrangementets formål. Der vil ikke være tale om billeder, der har de enkelte deltagere i fokus. Socialstyrelsen kan offentliggøre billeder uden samtykke fra de personer, som fremgår på billedet, hvis det vurderes, at billederne er harmløse og at eventuelle genkendelige personer ikke fremstår på en måde, hvor de vil kunne føle sig udstillet, udnyttet eller krænket. 

Virtuelle arrangementer
Socialstyrelsens virtuelle arrangementer faciliteters via styrelsens Zoom-licens. Som udgangspunkt behandles personoplysningerne via datacentre i Europa, men der kan ske overførsel af udvalgte oplysninger til Zoom i USA, herunder din IP-adresse og det navn, som du angiver ved mødeopstart. USA betragtes som et usikkert tredjeland at overføre personoplysninger til. Dette skyldes bl.a., at de amerikanske myndigheder efter europæisk standard, har for let adgang til data. 

Rettigheder

Du kan læse om dine rettigheder og om din mulighed for at klage til Datatilsynet i Socialstyrelsens generelle persondatapolitik: https://socialstyrelsen.dk/om-os/organisation/persondatapolitik 

Spørgsmål
Har du spørgsmål til behandlingen af personoplysninger, er du velkommen til at henvende dig til Socialstyrelsen. Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver Marie Buchholdt Brodde via telefon 21 78 06 20.

Kontaktinformation til arrangør

Julie Jørgensen
Tlf: +45 50 81 09 09
jujr@socialstyrelsen.dk

Kontaktinformation til arrangør

Julie Jørgensen
Tlf: +45 50 81 09 09
jujr@socialstyrelsen.dk