Hop til hovedindholdet

Social- og Boligstyrelsen logo

Webinar om inddragelse i sager på børne- og ungeområdet


Dato og tid

Onsdag d. 21. september 2022 kl. 14:00 til 15:30

Tilmeldingsfrist

Fredag d. 16. september 2022 kl. 12:00

Sted

Online via Zoom, , Online via Zoom

Webinar om inddragelse i sager på børne- og ungeområdet


Arrangementsbeskrivelse

Middelfart Kommune har netop afsluttet et forløb med Task Forcen. De har arbejdet målrettet med at styrke deres samtaler med børn og at udvikle et fagligt grundlag for reel inddragelse af barnet. På webinaret kan du høre om kommunens erfaringer og læringspointer.

Du kan også høre Ankestyrelsen og VISO fortælle om, hvad de typisk ser i de sager, de har gennemgået juridisk og socialfagligt i forbindelse med Task Force-forløb. De sætter fokus på, hvad der kan være svært, og hvornår det lykkes med inddragelsen.

Desuden fortæller Socialstyrelsen overordnet om, hvordan man kan arbejde med kvalitet i sagsbehandlingen med inddragelse som pejlemærke. Du får også information om Task Forcen og den nye ansøgningsrunde til forløb.

Undervejs vil der være mulighed for korte drøftelser og spørgsmål til oplægsholderne.

Målgruppen for webinaret er kommunale ledere, faglige koordinatorer og chefer på børne- og ungeområdet.

Program og link til deltagelse sendes ud til alle tilmeldte senest dagen inden.








Socialstyrelsen behandler dine personoplysninger når du tilmelder dig

Når du tilmelder dig arrangementet, behandler Socialstyrelsen de personoplysninger, du angiver i tilmeldingen. Socialstyrelsen behandler dine oplysninger efter databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra a og 9, stk. 2, litra a om samtykke.

Socialstyrelsen anvender dine kontaktoplysninger til at fremsende informationer om arrangementet, herunder relevant materiale fra dagen og eventuel evaluering af arrangementet.

Deltagerliste mv.

Vi gør opmærksom på, at dit navn, stillingsbetegnelse og arbejdssted kan fremgå af en deltagerliste, som deles med de øvrige deltagere og eventuelle eksterne oplægsholdere. Hvis du ikke ønsker, at dine oplysninger skal stå på deltagerlisten, eller hvis du ikke ønsker at modtage materiale fra dagen, bedes du kontakte os på den mail, du modtager efter tilmelding til arrangementet.

Billeder

Vi gør opmærksom på, at Socialstyrelsen kan vælge at offentliggøre billeder fra vores arrangementer på Socialstyrelsens hjemmeside eller LinkedIn-profil. Socialstyrelsen vil altid foretage en vurdering af de enkelte billeder inden en eventuel offentliggørelse. Det vil i alle tilfælde være billeder, der alene viser en aktivitet/situation der relaterer sig til arrangementets formål. Der vil ikke være tale om billeder, der har de enkelte deltagere i fokus. Socialstyrelsen kan offentliggøre billeder uden samtykke fra de personer, som fremgår på billedet, hvis det vurderes, at billederne er harmløse og at eventuelle genkendelige personer ikke fremstår på en måde, hvor de vil kunne føle sig udstillet, udnyttet eller krænket.

Virtuelle arrangementer

Socialstyrelsens virtuelle arrangementer faciliteters via styrelsens Zoom-licens. Som udgangspunkt behandles personoplysningerne via datacentre i Europa, men der kan ske overførsel af udvalgte oplysninger til Zoom i USA, herunder din IP-adresse og det navn, som du angiver ved mødeopstart. USA betragtes som et usikkert tredjeland at overføre personoplysninger til. Dette skyldes bl.a., at de amerikanske myndigheder efter europæisk standard, har for let adgang til data.

Rettigheder

Du kan læse om dine rettigheder og om din mulighed for at klage til Datatilsynet i Socialstyrelsens generelle persondatapolitik: https://socialstyrelsen.dk/om-os/organisation/persondatapolitik

Spørgsmål

Har du spørgsmål til behandlingen af personoplysninger, er du velkommen til at henvende dig til Socialstyrelsen. Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver via telefon 41932450 eller mail dpo@socialstyrelsen.dk

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

Sidsel Rosenberg Bak
Tlf: +45 91 37 02 98
sbak@socialstyrelsen.dk

Kontaktinformation til arrangør

Sidsel Rosenberg Bak
Tlf: +45 91 37 02 98
sbak@socialstyrelsen.dk